نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه

این مقاله با موضوع اصول نورپردازی آشپزخانه ، توسط تولیدکننده لوستر ارائه شده است.

اگر با دقت محاسبه کنید که بیشترین زمان خانه را در کجا می گذرانید ، معلوم می شود که اولین مکان با اختلاف زیادی به آشپزخانه تعلق دارد.پخت غذا ، شستن ظروف ، خوردن صبحانه ، ناهار ، شام – همه اینها در آشپزخانه ما انجام میشود.به همین دلیل است که باید با وسایل برقی آشپزخانه ، از جمله طراحی نورپردازی آشپزخانه ، با احتیاط خاصی برخورد شود.

منطقه بندی روشنایی در آشپزخانه

شما می گویید چه چیزی برای پوشش دادن وجود دارد.اما معلوم می شود که نورپردازی آشپزخانه چندان هم راحت نیست.به عنوان مثال ، پیاز یا سایر سبزیجات را روی میز برش می دهیم و اگر نورپردازی مناسب نباشد ، چشم های ما را خسته می کند و نه به دلیل نیش پیاز ، بلکه به این دلیل که منبع نور پشت آن است و سایه خود ما روی سطح کار می افتد.اگر نورپردازی مناسب نباشد در میز غذاخوری نیز همین داستان را خواهید داشت.

برای رفع این مشکل باید آشپزخانه را به مناطق مختلف تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه روشن کنید.حتی کوچکترین آشپزخانه را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:

  • منطقه کاری. معمولاً شامل میز آشپزخانه با سینک ظرفشویی است.این شامل اجاق گاز نیز می شود.
  • منطقه شام. میزی که در آن صبحانه ، ناهار و شام می خوریم.
  • منطقه ذخیره سازی. کابینت ، قفسه ، یخچال و فریزر.

هر یک از این مناطق به روش خاص خود استفاده می شود و برای هر یک از آنها لازم است که نورپردازی راحت سازماندهی شود.

نورپردازی آشپزخانه

روشنایی محل کار

نورپردازی را بالای میز یا بالای محل کار قرار دهید.معمولاً کابینت هایی برای نگهداری وسایل آشپزخانه وجود دارد که به سادگی میتوانید لامپ های روشنایی را به زیر کابینت های دیواری متصل کنید.در این موارد گزینه های زیادی برای نورپردازی وجود دارد ، در صورت تمایل از لامپ های LED استفاده کنید.

بنابراین هنگام سفارش یک سرویس آشپزخانه ، بخواهید لامپ ها را در کابینت های دیواری یا قفسه ها برای روشنایی محل کار قرار دهند.

اگر هیچ کابینت و قفسه ای در بالای محل کار وجود ندارد ، چراغهای روشنایی را روی دیوار ، 70 – 80 سانتی متر از سطح میز یا روی سقف مستقیم بالای آن نصب کنید.

روشنایی بالای اجاق را نیز در نظر بگیرید.در نظر داشته باشید که فضایی برای نورافکن کوچک بالای آن پیدا کنید.همین کار را با سینک ظرفشویی انجام دهید: شستن ظروف غذا در تاریکی تجربه خوشایندترین نیست.

روشنایی منطقه غذاخوری

نور خوب باعث تجربه بهتر هنگام غذا خوردن ، هضم بهتر غذا و بهبود خلق و خوی افراد در زمان صرف غذا می شود و این چیزی است که متخصصان تغذیه و روانشناسان می گویند.ما حرف متخصصان را در نظر می گیریم و مطمئن می شویم که روی میز ناهار خوری ما روشن و راحت است.

اگر فضای آشپزخانه اجازه می دهد ، میز ناهار خوری را در مرکز ، مستقیماً زیر چراغ سقفی اصلی قرار دهید.اگر اجازه نمی دهد – چراغ سقفی را به طرف دیگر منتقل کنید و بله – آن را روی میز آویزان کنید.

همچنین مهم است که بدانید چه نوع مبلمانی دارید و از چه موادی ساخته شده است.اگر مبلمان شما متناسب نیست و شیک به نظر نمی رسد ، هیچ نوری وجود ندارد که بتواند آن را تغییر دهد.بنابراین ، شاید به برخی از بازسازی ها فکر کنید که ممکن است به شما در ایجاد فضایی دلپذیر کمک کند.

برای یک میز بیضی مستطیلی یا کشیده ، از چندین چراغ آویز پشت سر هم استفاده کنید.اگر در آشپزخانه خود یک میز پیشخوان دارید ، همین تکنیک برای یک پیشخوان بسیار مناسب خواهد بود.

ایده های نورپردازی آشپزخانه

روشنایی فضای ذخیره سازی

روشنایی خودکار مناطق ذخیره سازی به طور پیش فرض فقط در یخچال یا فریزر اجرا می شود.چرا در داخل کابینت آشپزخانه یا کشو همین کار را نمی کنید؟استفاده از چراغ های بزرگ LED یا نوارهای LED که با باز شدن درهای کابینت روشن می شوند ، پیدا کردن آنچه شما نیاز دارید را بسیار آسان تر می کند.

چه لامپ هایی را برای آشپزخانه انتخاب کنید

علاوه بر منطقه بندی مناسب نورپردازی در آشپزخانه ، مهم است که لامپ های مناسب برای روشنایی انتخاب کنید.امروزه در هر فروشگاه الکتریکی لامپ های زیادی وجود دارد که مناسب آشپزخانه شما هستند.در واقع ، اغلب سه نوع لامپ وجود دارد: لامپ های LED ، لامپ های فلورسنت و رشته ای.بقیه تغییرات مختلف از این سه نوع است.

روشنایی در آشپزخانه آسان است!

همانطور که می بینید ایجاد نور مناسب در آشپزخانه کار چندان دشواری نیست.فقط باید با دقت فکر کنید ، الهام بگیرید و این کار را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *