چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم ؟

در هر خانه یا آپارتمان خصوصی یک اتاق اصلی و مرکزی وجود دارد. که تمام خانواده می توانند در پایان روز کاری در کنار هم جمع شوند. به عنوان یک قانون کلی، این اتاق اصلی یک اتاق نشیمن به حساب می آید.

برای خاص بودن فضای اتاق نشیمن باید به فکر انتخاب مبلمان زیبا و متناسب با سبک اتاق باشید. همچنین ممکن است بخواهید برای جلا بخشی بیشتر از عناصر و وسایل تزئینی مانند قاب عکس و یک فرش با طرح متناسب با چیدمان مبلمان و رنگ اتاق استافده کنید.

یکی از اشیای زینتی اصلی برای اتاق نشیمن که می تواند چشم بسیاری را به خود خیره کند لوستر است. این دستگاه نورپردازی می تواند به راحتی کل وضعیت موجود در اتاق را دگرگون کند.

امروزه تعداد زیادی فروشگاه در این زمنیه وجود دارد. که می توانید لوسترهایی از تولیدکنندگان مختلف و با قیمت های کاملاً متفاوت خریداری کنید.

وجود لوستر در اتاق نشیمن یکی از جلوه های زیبایی آن به حساب می آید. که به سایر وسایل نیز جلا می بخشد و یک اتاق شیک و با سبک متفاوتی را فراهم می کند.

 

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

 

هنگام انتخاب نور اصلی برای اتاق نشیمن، ما عمدتاً بر جنبه بصری تمرکز می کنیم. مهم این است که چراغ را دوست داریم. انتخاب چراغ آویزی که متناسب با سبک اتاق باشد بسیار مهم است. باید در انتخاب طراحی و تجهیزات دقت شود تا از چندین سبک در یک اتاق جلوگیری شود.

اگر در حال ساخت خانه جدیدتان هستید، فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری در جایی که می خواهید  چراغ آویز را قرار دهید، دارید. اگر می خواهید فقط یک چراغ مرکزی داشته باشید، توصیه می کنیم آن را در مرکز اتاق قرار دهید تا بیشتر جلوه کند.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک باشد، این نور کافی خواهد بود. در غیر این صورت، بهتر است چراغ های روشنایی بیشتری در اتاق قرار دهید.

منظور فقط تکمیل نور مرکزی با چندین لامپ کوچک نیست. برای بسیاری از شما، اتاق نشیمن به عنوان یک اتاق ناهار خوری نیز عمل می کند. بنابراین این قسمت از اتاق نیز مستحق چراغ روشنایی مخصوص است. در این موارد معمولاً چراغ را روی میز غذاخوری می گذارند. در این صورت می توانید از چراغ روشنایی ضعیف تر از لوستر مرکزی به طوری که نور برای چشم خیلی روشن نباشد استفاده کنید.

 

عوامل اصلی در انتخاب لوستر

مهمترین عنصر تزئینی در هر آپارتمان یا خانه خصوصی لوستر است. برای اتاق نشیمن، هنگام انتخاب آن حتما معیارهایی مانند اندازه، سبک، رنگ و توان را در نظر بگیرید. بهتر است اولویت را به مدل های پایه استاندارد بدهید. در این حالت تعویض لامپ ها برای شما سخت نخواهد بود.

کارشناسان توصیه می کنند که نورپردازی را فقط از تولید کنندگان معتمد خریداری کنید. در نهایت همه چیز به تنظیمات و توانایی های مالی شما بستگی دارد.

لوستر یک ویژگی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی هر اتاق است. نه تنها باید به خوبی در فضای داخلی اتاق قرار بگیرد، بلکه باید از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. امروز انتخاب یک لوستر مناسب کاملاً دشوار است.

در فروشگاه های مدرن طیف گسترده ای از مدل ها وجود دارد. چه از تولید کنندگان داخلی و چه از تولید کنندگان خارجی. عکس های ارائه شده در کاتالوگ تولیدکنندگان به شما در انتخاب صحیح کمک می کند.

برخی از معیارهایی که باید هنگام انتخاب لوستر به آنها توجه کنید در زیر شرح داده ایم:

  • تعمیر و نگهداری
  • اندازه
  • توان
  • ارتفاع
  • سبک و طراحی
  • کیفیت
  • مشخصات فنی
  • تولید کنندگان

اخیراً، میزان خروجی دستگاه های روشنایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خریداران روسی تمایل دارند تولیدکنندگان اروپایی را انتخاب کنند. زیرا محصولات آنها از مدت ها قبل دارای کیفیت عالی بوده است. موقعیت پیشرو در این منطقه توسط شرکت های ایتالیایی و آلمانی اشغال شده است.

به عنوان یک قاعده کلی، خریداران مدل های کلاسیک را بیشتر ترجیح می دهند. اعتقاد بر این است که آنها در هر محیطی و با هر سبکی زیبا به نظر می رسند. اما نمایندگان نسل جوان لوسترهای کلاسیک را برای اتاق نشیمن ترجیح نمی دهند. آنها مدل های مدرن و عجیب و غریب را انتخاب می کنند.

از میان تولید کنندگان ایتالیایی می توان BAGA ،Ciulli ،Banci ،Passeri International را نام برد. آنها طیف گسترده ای از مدل ها را برای اتاق نشیمن ارائه می دهند. چنین دستگاه هایی به طور کامل هر اتاق را تزئین می کنند. با توجه به بررسی های انجام شده، لوسترهای MW-Light بسیار مورد توجه تولیدکنندگان آلمانی قرار گرفته اند. آنها با ظرافت خود متمایز هستن.

همچنین، بسیاری از افرادی که در انجمن ها و وب سایت های تخصصی نظر می دهند، توجه به لامپ های Fibo یا Schmitz-Leuchten را توصیه می کنند. لوسترهای این تولیدکنندگان آلمانی با بالاترین کیفیت می شوند.

 

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

 

در ادامه برخی از معیار های مهم انتخاب لوستر را شرح داده ایم:

نگهداری

اولین چیزی که خریدار به آن توجه می کند انتخاب لوستر برای فضای داخلی اتاق نشیمن بر اساس تنظیمات شخصی است. ممکن است شخصی مدل های پیچیده با تعداد زیادی عناصر تزئینی را دوست داشته باشد. قبل از خرید چنین لوستری، قطعاً باید به این فکر کنید که روزی مجبور خواهید شد آن را تمیز کنید.

باید توجه داشته باشید که امکان شستن این همه مارپیچ، آویز و مهره ها ممکن است برای شما مشکل باشد. اگر این مورد از نظر شما مشکل ندارد با وجدان راحت این گزینه را خریداری کنید.

 

اندازه و ابعاد

یکی از مهمترین خصوصیات دستگاه روشنایی اندازه آن است. لوستر خیلی بزرگ در اتاق نشیمن کوچک ممکن است مناسب نباشد. در عوض استفاده از لوسترهای معلق در اتاق های حداکثر 18 متر مربع توصیه نمی شود. از نظر بصری، اتاق را کوچکتر می کنند.

هنگام انتخاب یک محصول، می توانید یک قانون ساده را دنبال کنید: وسایل روشنایی با جزئیات گسترده فقط برای تاسیسات بزرگ مناسب هستند. هر چه اتاق نشیمن کوچکتر باشد، لامپ باید جمع و جورتر و ساده تر باشد.

اگر ما در مورد یک اتاق بزرگ صحبت می کنیم، ممکن است یک لامپ در این شرایط کافی نباشد. این امر باید از قبل در مرحله برنامه ریزی طراحی انتشارات فكر شود. بهتر است یک چراغ بالای قسمت پذیرایی و نشیمن و دیگری در بالای قسمت ناهارخوری قرار گرفته باشد.

همچنین می توان لوستر را در محیط پیرامون نصب کرد. این گزینه برای اتاق های نشیمن کشیده نیز مناسب است. دو لوستر کوچک یکسان برای اتاق نشیمن می تواند فضای اتاق را جادارتر نشان دهد.

 

توان مصرفی

برای انتخاب لوسترهای مناسب برای اتاق نشیمن، حتماً پارامتر توان و قدمت مصرفی لامپ را در نظر بگیرید. اگر ما در مورد دستگاهی با چندین لامپ صحبت می کنیم، لازم است که قدرت و توان مصرفی هر یک از آنها را در نظر بگیرید.

برای یک اتاق بزرگ شما به یک لوستر تا 300 وات نیاز دارید.

برای اتاق های نشیمن با مساحت متوسط ​​می توان آن را به 150 وات محدود کرد.

میزان روشنایی توصیه شده برای یک اتاق نشیمن کوچک 120 وات است.

اولویت این است که لوسترهایی با درجه مصرف کم انتخاب کنید چون امکان تنظیم نیرو را دارند.

 

ارتفاع

عامل مهم دیگر ارتفاع سقف است. هنگام انتخاب لوستر، باید به فکر لوازم جانبی متناسب با سبک اتاق نشیمن خود باشید. در اتاقی با سقف کوتاه، یک چراغ ولوم با چندین زنگ و سوت مضحک به نظر می رسد و برعکس، در اتاقی با سقفی بلند، یک چراغ آویز کوتاه به راحتی از معرض دید دور می ماند.

برای یک اتاق با اندازه متوسط ​​و ارتفاع سقف حدود 3 متر، بهتر است یک مکان مرکزی را انتخاب کنید. در این حالت، نوری که از لوستر می آید به طور مساوی در همه جهات پخش خواهد شد. در صورت لزوم، می توانید کابل را کمی گسترش دهید تا فیکسچر کمی کمتر از ارتفاع یک خانه استاندارد نصب شود.

اگر لوستر را کمی بالاتر نصب کنید، قسمت پایین اتاق ممکن است به اندازه کافی روشن نباشد. و روشنایی بسیار کم می تواند باعث ناراحتی شود و هزینه های بعدی را به دنبال دارد.

در فضای داخلی با سقف های بلند، لامپ های آویز حجمی زیبا به نظر می رسند. در این حالت، استفاده از مدل های صاف و تخت توصیه نمی شود. زیرا آنها نمی توانند نور یکنواختی را به کل اتاق ارائه دهند. بهتر است مدلی با تعداد زیادی از عناصر نورانی را انتخاب کنید. مدل های عظیم با آباژور، آویزهای کریستالی، لامپ های شمعی نیز خوب به نظر می رسند.

در یک اتاق نشیمن با سقف استاندارد استفاده از لوسترهای خیلی کوچک توصیه نمی شود. همچنین چراغ های آویز به شکل حجمی تنها در صورتی می توانند استفاده شوند که روی سیم کوتاه بسته شوند.

 

انواع طراحی و سبک لوستر

طور معمول، طراحی تمام لوسترها را می توان با توجه به نوع تجهیزات تقسیم کرد. هنگام انتخاب لوستر، توجه خود را به سبک اتاق مورد استفاده قرار دهید. لامپ هایی با اشکال پیچیده هندسی، ساخته شده از فلز و شیشه، کاملاً به سبک مدرن در اتاق نشیمن قرار می گیرند.

لوسترهای برنز کلاسیک با آویزهای کریستالی برای اتاق نشیمن فرانسوی مناسب هستند. لوستر شمع مناسب فضای داخلی گوتیک است. طرح های جعلی پیچیده در یک اتاق نشیمن سنتی با شومینه زیبا به نظر می رسند.

 

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

چگونه برای اتاق نشیمن لوستر مناسب انتخاب کنیم

 

برای هماهنگی لوستر در طراحی اتاق، باید برخی از سبک های مهم را بشناسید.

مدرن

امروز پخش گسترده ای از سبک مدرن و کاربردی برای لوستر ارائه شده است. سبک مدرن ایجاد فضای داخلی ساده و راحت را فراهم می کند. از ویژگی های آنها رنگ های هوشیار و مبلمان کاربردی است.

طراحی کف، دیوار و سقف در انتخاب نوع و سبک لوستر بسیار تاثیر گذار هستند. لوستر در اتاق نشیمن به سبک مدرن نباید خیلی پر زرق و برق باشد. مبلمان در فضای داخلی نیز باید حداقل تعداد عناصر تزئینی را داشته باشند. بهتر است یک مدل ساده با چند عنصر ساده و روشن خریداری کنید. در این حالت بهتر است از قانون “هر چه ساده تر، بهتر” استفاده شود.

در یک فضای داخلی مدرن، یک لامپ با گلوله های ساده شیشه ای که از سقف معلق است، خوب به نظر می رسد. لوسترهای مدرن در اتاق نشیمن می توانند به یک چراغ مجهز به روشنایی نور با رنگ های متفاوت مجهز شوند.

کلاسیک

فضای داخلی در یک سبک کلاسیک با تعداد زیادی مبلمان نفیس، گچ بری سقف و دستگاه های روشنایی از اشکال پیچیده مشخص می شود. یک اتاق نشیمن با این سبک نمی تواند تاریک باشد. لوستر نقش اصلی را بازی می کند. برای چنین اتاق هایی، منابع نور آویز عظیم با تعداد زیادی شیشه مناسب خواهد بود.

اگر ما در مورد یک لامپ با آباژور صحبت می کنیم، بهتر است ساختارهای چند سطح را ترجیح دهیم. همچنین سبک های چند ضلعی نیز برای اتاق هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

آرت دکو و نئوکلاسیک

آرت دکو محبوبیت بیشتری دارد. این گزینه عالی برای افراد مجرد است. این سبک با اشکال ساده مبلمان با رنگ های خنثی مشخص می شود. چنین سبکی بر وضعیت مالک آن تأکید خواهد کرد. برای اینکه زیاده روی نکنید، توصیه می شود در چنین فضای داخلی از لامپ هایی با شکل شیک و ساده استفاده کنید.

لوستر سقفی در اتاق نشیمن به سبک آرت دکو می تواند بافت و رنگ جالبی داشته باشد. برای اتاق نشیمن تزئین شده در قالب نئوکلاسیک، لوستر بسیار سبک  و تقریبا بدون وزن به نظر می رسد. می توانید انتخاب را روی دستگاه کاملاً شفاف با عناصر تک رنگ مختلف متوقف کنید.

التقاطی یا اکلکتیک

سبک التقاطی یک سبک ترکیبی از عناصر مختلف است. که فضای تخیلی را برای شما بوجود می آورد. مبلمان با پارچه های دارای بافت و اشکال پیچیده برای اینع سبک مناسب نیستند. دستگاه نورپردازی برای چنین اتاقی باید مختصر و خنثی باشد. مانند لوسترهای اتاق نشیمن به سبک مدرن و تناسب خوب لوستر کلاسیک با آویزهای کریستالی. نوری که از میان آنها عبور می کند به زیبایی روی دیوارها منعکس می شود.

پروونس فرانسوی

برای اتاق به سبک پروونس (یک سبک عاشقانه وسبک که به خوبی جلوه های طبیعت را منعکس می کند) می توانید از لوسترهای مختلف تذهیب استفاده کنید.

فضای داخلی در سبک فرانسوی با معقول بودن به کوچکترین جزئیات مشخص می شود. لوسترهای زیبا برای اتاق نشیمن به سبک فرانسوی، به طور کلی، از نظر شکل شبیه جوانه شکوفا هستند. لامپ ها نور گرم ساطع کرده و با تمام ظاهر خود، بر تصویر زودگذر اتاق تأکید می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *