اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی منزل

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی منزل

نورپردازی در خانه درست همانطور که اندازه اتاق درک می شود ، فضای اتاق را نیز تغییر می دهد. نحوه قرارگیری و نوع از جنبه های مهم طراحی داخلی است و آنها در کنار انتخاب رنگ ، اندازه اتاق ، در دسترس بودن نور طبیعی و انتخاب مبلمان کار می کنند. عناصری که هنگام دستیابی به نور مناسب بهم می رسند ، اتاق را به ترکیبی بی نظیر از عملکرد و سبک تبدیل می کنند. بدون روشنایی مناسب ، نه تنها محیط شما بلکه فضای داخلی که طراحی کرده اید کسل کننده و ناخوشایند به نظر می رسد. کمبود نور بر فضای اتاق و همچنین اندازه اتاق تأثیر می گذارد.

اگر نور مناسب ندارید ، نمی توانید معماری داخلی را به طور کامل تجربه کنید. همچنین ، نورپردازی مناسب باعث می شود جزئیات زیبایی در خانه مانند منبت کاری روی چوب ، طرح دیوار ، کاغذ دیواری و موارد دیگر باز شود. با کمبود نور ، آنها به سختی قابل توجه هستند.

از مبلمان گرفته تا کفپوش و لوازم جانبی گرفته تا نورپردازی کامل ، باعث بهبود همه چیز در اتاق شما می شود. بنابراین ، شما می توانید با انتخاب نور مناسب به تعادل کامل بین سبک ، راحتی در ایجاد فضای داخلی عملکردی زیبا و چشم نواز دست پیدا کنید.

صنایع تولید کننده لوستر صدریه در این مقاله اهمیت وجود نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را برای شما توضیح خواهد داد.

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی

مدیریت رنگ

می توان از نور مناسب برای افزایش رنگ در یک طرح استفاده کرد. همچنین ، نورپردازی ها می توانند رنگ های کلی یک اتاق را کم یا زیاد کنند. استفاده از رنگ های تیره فضای اتاق را کوچکتر و تنگ می کند. در حالی که دیوارهای رنگ روشن برعکس آن عمل می کنند. آزمایش رنگها با استفاده از انواع مختلف نور هنگام انتخاب رنگها در مرحله طراحی ، مفید است. برخی از نورپردازی ها مانند نور جهت دار ، رنگ دیوارها را نرم می کند. نور ساطع شده بسته به نوع لامپ ممکن است گرم یا سرد باشد.

عملکرد

یکی از مهمترین نقشهای روشنایی در تنظیمات داخلی ، عملکرد است. روشنایی نیاز به یک هدف دارد. اگر برای هدفی از روشنایی استفاده نمی کنید به راحتی میتواند انرژی برق را هدر دهد. از لوسترها به دلیل به دلیل خاصیت روشنایی زیبا و قرارگیری با مضمون مرکزی در سرسراهای بزرگ ، روباز ، ورودی ها و اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند.

چراغ های دیواری به صورت بصری به یک سالن ورودی ، طول و اندازه می دهند و همچنین راه را روشن می کنند. سبک نورپردازی مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نوع جهت دار یا تابشی را برای تنظیمات دریافت می کنید. برای میز کار و سایر مناطق کاری که عملکرد از اهمیت بیشتری نسبت به روشنایی اتاق برخوردار است ، به دنبال روشنایی مخصوص کار باشید.

تقویت عناصر طراحی

نور در یک اتاق یا نورپردازی برای کل اتاق را فراهم می کند ، یا عناصر بسیار خاصی را برجسته می کند. نورپردازی آهنگ بهترین نمونه از نورپردازی موقعیتی است. به عنوان مثال ، می توانید از نور استفاده کنید تا زیبایی نقاشی دیواری خاص را به نمایش بگذارد. به دلیل نور طبیعی در طول روز ، رنگ نقاشی روشن و واضح است. با این حال ، در شب اگر شما نیاز به روشن کردن نقاشی برای مشاهده دارید ، به نور نیاز دارید. برای تغییر روحیه فضا می توانید از نورپردازی نیز استفاده کنید. با استفاده از نورپردازی استراتژیک ، یک اتاق بزرگ با شبانه روز می تواند به یک فضای زندگی آرام و دنج در شب تبدیل شود.

گفته شد که نورپردازی ابزاری مهم است و هرگز نباید از آن در روند طراحی داخلی غافل شد. نورپردازی می تواند غلظت کاربر را تعریف کند زیرا تأثیر زیادی در کمال دارد. با استفاده از نور مناسب ظرافت ، ظرافت و سبک منزل خود را افزایش دهید. ما به عنوان یکی از بهترین طراحان داخلی در بنگلور با ایجاد یک طراحی داخلی منحصر به فرد برای خانه به شما در افزایش روشنایی فضا کمک می کنیم.

آویز سقف ، دیوارها و لامپ های قابل تنظیم را می توان به عناصر خاصی مانند نقاشی دیواری ، گلدان گل روی میز ورودی یا بالای نوار یا جزیره آشپزخانه نشان داد. نصب آنها را بر روی دیوارها نیز در نظر بگیرید. قاب های ویژه عکس و آینه همچنین دارای نور داخلی برای برجسته کردن مناطق خاص بر روی دیوار است. می توان در کفها و سقفها از روشنایی فرورفته برای ایجاد پرتوهای عمودی نور در مقابل درخشش کلی وسایل روشنایی مرکزی که از سقف آویزان است ، استفاده کرد.

 

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی

فضا

نورپردازی طبیعی و مصنوعی هم به توهم فضا کمک می کند. توهم فضا توسط نوری که از سطح دیوارها منعکس می شود ، تعریف می شود. برخی از انواع روشنایی ها با روشنایی بیشتر دیوارها به این توهم کمک می کنند. علاوه بر این ، نور جهت دار ، مانند چراغ مسیر ، می تواند رنگ دیوار را نرم کند. روشنایی قوطی فرو رفته نیز وجود دارد که دارای درخششی نرم و رو به پایین است که باعث روشنایی کف و نه دیوارها می شود. این در مقابل چراغ هایی است که از وسط اتاق آویزان شده و نور محیط یا نور دیوار را تأمین می کند. در هر دو مورد ، این می تواند بر نحوه روشن یا تیره بودن یک قسمت رنگی تأثیر بگذارد.

برای یک اتاق تاریک ، روش هایی را برای ایجاد نور طبیعی با طیف کامل تر پیدا کنید. اگر اتاق نور کافی نداشته باشد ، احساس تنگی می کند. این امر با چیدمان مبلمان نزدیک ، از قبیل میز قهوه ، میز پایان ، مبل ، صندلی و ترکیبات صندلی عشق در محیط کوچکتر بدتر می شود.

چراغ های گوشه ای ، دیوارکوب ها و چراغ های آویز مرکزی روی سقف در صورت عدم وجود نور طبیعی به روشنایی اتاق کمک می کنند و به ایجاد فضای بزرگتر بصری کمک می کنند. این برای هر تنظیم – خانه یا محل کار اعمال می شود.

نور طبیعی نسبت به نور ساخته شده توسط انسان ترجیح داده می شود زیرا این رنگ ها رنگ بهتری را نشان می دهد و با از بین بردن سطح بازتابنده به فضای بصری اتاق می افزاید. اگر نور طبیعی بیشتری می خواهید ، نورگیرها یا پنجره های بزرگ را در نظر بگیرید یا از پرده ها و پرده های تمیز استفاده کنید تا حداکثر میزان نور را از پنجره های فعلی خود بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *