چگونه از اشتباهات رایج نورپردازی در خانه جلوگیری کنیم

چگونه از اشتباهات رایج نورپردازی در خانه جلوگیری کنیم

اشتباهات رایج در نورپردازی خانه

روشنایی منزل شما به اندازه رنگ یا مبلمان انتخابی شما نیاز به فکر دارد.نورپردازی می تواند فضا را زنده کند.نورپردازی در خانه تفاوت زیادی در احساس شما و همچنین ظاهر اتاق شما ایجاد می کند.بنابراین ، منطقی است که هنگام انتخاب بهترین راه حل روشنایی ، از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

هنگام نورپردازی خانه اشتباهات زیادی می توانید انجام دهید.بنابراین ، برای اطمینان از درست کارکردن آن ، در زیر برخی از رایج ترین اشتباهات در نورپردازی منزل و نحوه جلوگیری از آنها را کشف خواهید کرد.این مقاله توسط تولیدکننده لوستر ارائه شده است.

انتخاب نور با اندازه اشتباه

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید انتخاب نور در اندازه نامناسب است.اگر نور برای فضا بسیار زیاد باشد ، باعث ایجاد مشکل در تعادل طراحی اتاق می شود.از طرف دیگر اگر بسیار کوچک باشد ، نور کافی برای یک محیط راحت تولید نمی کند.ایده خوبی است که اتاق را اندازه گیری کنید یا حداقل فضایی را که برای نصب روشنایی برنامه ریزی کرده اید اندازه گیری کنید.به این ترتیب ، می توانید ببینید آیا نوری که شما در نظر دارید مناسب است یا خیر.

اشتباهات رایج در نورپردازی خانه

عدم تامین نور کافی

یکی دیگر از اشتباهاتی که باید از آن اجتناب کنید عدم تامین نور کافی در خانه است.این باعث می شود مناطق خاصی از اتاق بسیار تیره تر به نظر برسد.برای جلوگیری از این امر ، ایده خوبی است که در هر اتاق بیش از یک منبع روشنایی نصب کنید.بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر یک چراغ اصلی در وسط سقف دارید ، می توانید یک چراغ رومیزی شیک نیز برای روشن کردن گوشه های اتاق اضافه کنید.

تکیه بر یک لامپ

اشتباه رایج دیگر در نورپردازی که ما بارها و بارها می بینیم این است که مردم فقط از یک لامپ یا لوستر استفاده می کنند و به مرکز اتاق وصل می کنند ، آنها به نورپردازی برجسته یا لایه های مختلف نور اهمیتی نمی دهند.

تمرکز بر زیبایی شناسی

ما اغلب می بینیم که افراد از وسایل روشنایی خاصی استفاده می کنند زیرا “با دکوراسیون من مطابقت دارد و شگفت انگیز به نظر می رسد!”.در حالی که پیدا کردن لوازم جانبی متناسب برای خانه شما خوب است ، باید عملکرد نور خود را بررسی کنید و بدانید که چگونه برای اتاق شما مفید است.

نادیده گرفتن مصرف انرژی

هنگام نصب تعداد زیادی چراغ در خانه ، باید در مورد مصرف انرژی فکر کنید.مصرف زیاد انرژی می تواند هم هزینه های جاری را در خانه شما افزایش دهد و هم بر محیط تأثیر منفی بگذارد.به همین دلیل مصرف انرژی برای هر یک از وسایل روشنایی که برای خانه شما انتخاب شده اند باید در نظر گرفته شود.به منظور کاهش مصرف انرژی ، از LED ها استفاده کنید.آنها نه تنها هزینه های مصرف انرژی را کاهش می دهند ، بلکه گرمای کمتری تولید می کنند و در نتیجه هزینه های خنک کننده شما نیز کاهش می یابد.

اشتباهات رایج نورپردازی داخلی

عدم توجه به نور طبیعی

برای یک طرح روشنایی موثر در خانه خود ، باید در نظر بگیرید که نور طبیعی از کجا می آید و پتانسیل آن را در هر اتاق به حداکثر برسانید.نمی توان به تنهایی به نور طبیعی تکیه کرد.با این حال ، ارزیابی تأثیر نور طبیعی بر فضای شما قبل از اجرای هرگونه چراغ مصنوعی بسیار مهم است.این به شما کمک می کند تصمیمات هوشمندانه ای بگیرید و در نتیجه یک طرح روشنایی متعادل ایجاد کنید که محیط دلخواه شما را ایجاد می کند.

انتخاب چراغ های نادرست برای یک مکان خاص

چراغ های اشتباه می توانند به راحتی کل ظاهر اتاق را از بین ببرند و باعث می شوند در خانه خود احساس ناراحتی کنید.به سادگی وسایل روشنایی مناسب برای اتاق خاص را انتخاب کنید.به موضوع اصلی اتاق فکر کنید و نورپردازی مناسب را انتخاب کنید.وسایل باید اندازه و رنگ مناسبی داشته باشند ، از متریالی ساخته شده باشند که با موضوع کلی ارتباط داشته باشد و البته نور کافی را نیز به همراه داشته باشند.

از اشتباهات نورپردازی اجتناب کنید

اینها تنها تعدادی از اشتباهاتی است که هنگام نورپردازی در خانه می توانید انجام دهید.اگر می خواهید به راحتی بتوانید از فضا لذت ببرید ، باید اطمینان حاصل کنید که نور را به درستی دریافت کرده اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *